СФЕРА «PSYCHICAL» В УКРАЇНСЬКОМУ НАУКОМЕТРИЧНОМУ ПРОСТОРІ ЧЕРЕЗ ДУХОВНО-ЦІННІСНУ ПАРАДИГМУ: ВАЖЛИВІ КРИМІНОТЕОЛОГІЧНІ ЗАСТЕРЕЖЕННЯ
Автор(и): Кріцак І. В., Гладкова Є. О., Букін М. П.
Місце роботи:
Кріцак І. В.,
кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри
кримінального права і кримінології
Навчально-наукового інституту № 1,
Харківський національний університет внутрішніх справ,
м. Харків, Україна
ORCID: 0000-0003-3530-4269
Гладкова Є. О.,
доктор юридичних наук, старший дослідник,
провідний науковий співробітник
науково-дослідної лабораторії
соціального-психологічного забезпечення,
супроводу та реабілітації МВС
Навчально-наукового інституту № 3,
Харківський національний університет внутрішніх справ,
м. Харків, Україна
ORCID: 0000-0003-4621-1738
Букін М. П.,
кандидат юридичних наук, доцент, завідувач кафедри військової
підготовки, ветеран Міністерства внутрішніх справ України,
Національний університет цивільного захисту України,
доцент кафедри права гуманітарно-правового факультету,
Національний аерокосмічний університет
«Харківський авіаційний інститут»,
м. Харків, Україна
ORCID: 0009-0009-5172-6200
Мова: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Право: 2025. № 2 (25): 52-74
https://doi.org/10.32755/sjlaw.2025.02.052
Сфера психіки/психології є надзвичайно різноманітною. Так, лише в Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського нині налічується близько 30 тис. наукових фахових статей з цієї проблематики, що потребують перегляду. Академія Google нараховує в десятки тисяч більші обсяги. Нами побіжно проаналізовано понад 150 наукових фахових статей, присвячених духовності та психології. Відібрані найбільш актуальні висловлювання авторів, що заслуговують на увагу наукової спільноти.
Ключові слова: сфера “psychical”, наукометрія, духовно-ціннісна концепція праворозуміння, кримінотеологія, психіка, психологія, війна, історія, соборність, Дух, Душа й Тіло, християнська педагогіка, духовність, сім’я.
Список використаних джерел
- Помиткін Е. О. Психологія духовного розвитку особистості: моногр. К.: Наш час, 2005. 280 с.
- Шевченко Н. Ф. Психологічна допомога хронічно соматично хворим: досвід використання методу символ драми. Актуальні проблеми психології. Том 3.: Консультативна психологія і психотерапія: зб. наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка, З.Г. Кісарчук. – Ніжин: МІЛАНІК, 2007. Вип. 4. С. 194–203.
- Лукасевич О. А. Духовність як інтегральна психологічна ознака зрілості особистості. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки. 2014. Вип. 43. С. 375–380.
- Якимчук І. П. Психологічні аспекти формування професійної ідентичності в умовах війни. Перспективи та інновації науки (Серія “Педагогіка”, Серія “Психологія”, Серія “Медицина”). 2025. № 2. С. 1836–1847.
- Климишин О. І. Християнська психологія: важливий ракурс психологічних досліджень людини. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2008. Вип. 13. Ч. 2. С. 150–157.
- Климишин О. Християнсько-психологічні основи розвитку духовності особистості. Психологія особистості. 2012. № 1. С. 69–78.
- Климишин О. І. Герменевтика трискладової організації людини у християнській психології. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ: ВДВ ЦІТ, 2008. Вип. 13. Ч.1. С.143–151.
- Євтух М. Б., Стефанюк С. К. Духовно-моральне виховання – надійний заслін соціально-психічним девіаціям. Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія : Психологія і педагогіка. 2014. Вип. 27. С. 48–55.
- Пономаренко Я. І. Духовність і психокультура особистості. Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. 2011. № 1. С. 173–175.
- Кримський С. Ранкові роздуми / Зб.ст. Худож.оформ. О. Білецького. К.: Майстерня Білецьких, 2009. 120 с.
- Шевченко Н. Ю. Права дитини – права батьків. Діти – батьки – сім’я. 2006. Вип. 5. С. 11–17.
- Олійник В. В. Сім’я як першооснова духовного, економічного та соціального розвитку суспільства: психологічний аспект. Наукові записки [Національного університету “Острозька академія”]. Психологія і педагогіка. 2013. Вип. 23. С. 183–188.